Rok temu dyrektor Playboya podjął decyzję o rezygnacji z publikowania zdjęć nagich modelek i celebrytek. Hugh Hefner zdecydował, że jego magazyn powinien skupić się na "ambitnych i interesujących tekstach". Zmiana miała być wynikiem popularności internetowej pornografii, do której każdy ma teraz dostęp. Z ówczesnych analiz rynku przeprowadzonych przez specjalistów wynikało, że czytelnicy Playboya niemal nagie kobiety widują też w telewizji. Nie potrzebują zatem kupować pisma.
Przypomnijmy: "Playboy" rezygnuje z nagich zdjęć modelek!
Po blisko roku braku nagości, amerykański Playboy postanowił wrócić do tego, z czego jest najbardziej znany, czyli do w pełni nagich sesji. Dyrektor kreatywny magazynu, syn Hugh Hefnera ogłosił, że znów będzie publikował zdjęcia nagich kobiet w swojej amerykańskiej edycji.
Całkowite usunięcie nagości było błędem. Będę pierwszym, który przyzna, że sposób, w jaki magazyn pokazywał nagość, był przestarzały - stwierdził na Twitterze Cooper Hefner. Nagość nigdy nie była problemem, ponieważ nagość to nie problem. Dzisiaj odzyskujemy naszą tożsamość.
Jednocześnie Playboy zaczął kampanię reklamową swojego nowego wydania, publikując zdjęcie modelki z okładki oznaczone hasłem "Nagość jest normalna". Obecnie oprócz nagich zdjęć kobiet do amerykańskiej edycji pisma wracają niektóre z usuniętych rubryk - filozofia Playboya i dowcipy.
Playboy zawsze będzie marką lifestyle'ową skoncentrowaną na zainteresowaniach mężczyzn, jednak wraz z ewolucją roli genderowych w społeczeństwie, również i my będziemy się zmieniać - podkreślił Cooper Hefner.