Pod koniec sierpnia w Łazienkach Królewskich miał miejsce pokaz najnowszej kolekcji Gosi Baczyńskiej. Królewska lokalizacja raczej nie zainspirowała Baczyńskiej, która w tym historycznym miejscu postanowiła postawić… logo McDonald’s.
Ordynarna reklama fast fooda oburzyła Warszawiaków.
W rozmowie z Pudelkiem, Gosia broniła instalacji. Twierdziła, że zderza sztukę wysoką z popkulturą. Wyraźnie mówiła też o tym, że złote łuki kojarzą się z domem.
Nie ma złych korporacji. Co to w ogóle znaczy? Ja tego nie rozumiem w ogóle. O co chodzi? To jest wielki, globalny, popkulturowy symbol. Piękne, cudowne, złot łuki. Genialna grafika. Cudowne złote łuki, które jak tam gdzieś jedziesz po Polsce… Widzisz z daleka. Widzisz dom. Zaraz będzie fajnie. Zaraz coś zjem fajnego - zachwycała się.
Wszystko wskazuje na to, że 54-latka nie pamięta własnych słów. Projektantce nie spodobał się nasz mem na Instagramie.
Nic takiego nie powiedziałam! Pudle to podobno najbardziej inteligentne psy tyle że inteligencje maja schowaną pod frywolną powłoką... Powiedziałam, że piękne złote łuki, doskonałe graficznie są symbolem obfitości, ale przede wszystkim to symbol popkultury, którą w Łazienkach Królewskich zderzyłam z kulturą elitarną, wysoką.
I takie było przesłanie: elitaryzm kontra egalitaryzm. Taki jest świat! Takie inteligentne stworzenia powinny to rozumieć. I nie przekłamywać przekazu. O domu tam nic nie było...
Projektantce odpowiedział jeden z fanów Pudelka na Instagramie.
_Przecież pani TAK POWIEDZIAŁA, niech pani przestanie świrować pawiana._
Gosia odpowiedziała… emoji. Wyjątkowo nie spodobało się to internaucie.
Tylko na tyle panią stać? Na emoji? Ale czego ja się spodziewam po osobie, która zaśmieca przepiękny krajobraz Łazienek Królewskich, ordynarną reklamą fast fooda. Mniej big maców, więcej wartościowej literatury. Polecam szczególnie atlas zwierząt - to lew, a nie pawian.
54-latka pozostawiła ten komentarz bez odpowiedzi.
Czyżby przypomniała sobie co tak naprawdę powiedziała?